سلام. لینک دانلودی که گذاشتین ظاهرا خرابه و فایلی رو نمیتونم دانلود کنم. اگه میشه لطفا واسم ایمیلش کنید. خواهشا بهش نیاز دارم. خیلی گشتم ولی نتونستم پیداش کنم تا اینکه رسیدم به سایتتون و دیدم اینجام نمیشه دان کرد. خیلی ممنون
پاسخ: سلام این فایل در سایت chessok.ir موجود است
استادان بزرگ شطرنج " که در سال 1973 به چاپ رسانید اینگونه نوشته است:
"این بابی فیشر بود که باعث گردید جهان ، اوج رقابت در شطرنج را همچون فوتبال باور کند.
در حد یک دوئل مرگ و زندگی هیجان بیافریند.
در حد ارائه دهنده ظریف ترین کار هنری ارضا کننده باشد.
و هوش و ذکاوت انسانی را در حد هر کار و فعالیت بشری دیگر به کار گیرد.
رعایت اصول زیر برای کسانی که می خواهند در شطرنج پیشرفت چشمگیری داشته باشند الزامی است:
اصل 1 : تصاحب مرکز میدان
معمولا در شروع بازی حرکت دادن d4 - e4 - c4 - N f6 صورت می گیردو سیاه نیز بهتر است اولین حرکت پیاده را 2 خانه براند تا فضای بیشتری برای مانور مهره هایش در پشت داشته باشد.
اصل 2: گسترش سریع سواره های سبک
در گسترش باید 3 نکته اعمال شود اولا سواره ها را در جایی مستقر کنیم که تحرک پذیری بیشتری داشته باشند یا همان اصل تحرک پذیری بیشتر که امروزه استادان حساب ویژه ای روی آن باز کرده اند چرا که اعتقاد دارند میانگین قدرت مهره ها را موقع حمله به حریف افزایش می دهد ثانیا: استقرار مهره با طرح خاصی همراه باشد ثالثا آغازی باشد برای حمله شدید
اصل 3: امنیت مکان شاه
قبل از حمله شاهمان را در نقطه امنی قرار دهیم مثل شاه - قلعه رفتن
اصل 4: اتصال دو رخ
با بیرون آوردن قدرتمندترین مهره نیروهایمان یعنی وزیر در پشت جبهه و در فضای خلوت که قدرت تحرک پذیری بهتری داشته باشد.
اصل5:نگاه کردن قبل از هر حرکت به شاه حریف
در مدت طول بازی باید به دفعات زیاد مکان شاه حریف را زیر نظر بگیریم یعنی قبل از هر طرح ریزی و حرکت چند بار - این عمل سبب می شود پیچیدگی طرح های حریف ما را از هدف نهایی باز ندارد و فقط طرح های مطمئن و اصلاح شده خود را انجام دهیم
اصل 6: نگاه کردن به آخر بازی پیاده ها
در هر لحظه بدون تصور سواره ها بخصوص بعد از قلعه رفتن حریف - پیاده ها را در نظر بگیریم این عمل ما را برای تعویض های بهتر یاری می کند
اصل 7: حرکات ابتکاری
مانند حرکات مرد افسانه ای شطرنج جهان بابی فیشر مثل قربانی دادن برای تصاحب موقعیت و سوار شدن بر بازی در بازیهای بسته و اواسط بازیها با طرحها و تاکتیک هایی که سواره های بیشتری درگیر هستند بهتر امکان پذیر است.
اصل8: محاسبه فوق العاده قوی
حتی گرفتن ستون یا داشتن سواره های خوب نسبت به سواره های بد حریف در مقایسه با محاسبات بیشتر حریف امکان برد را از ما میگیرد پس در هر لحظه از بازی بی خیال نشویم و در مدت زمان بازی یک لحظه هم بازی را رها نکنیم و اجازه ندهیم فکرمان در جای دیگری مشغول شود
اصل9: حرکات استادانه با وزیر
قدرت و ابتکار بازی با مهره وزیر اهمیت بسزایی در نتیجه بازی دارد بازی دادن مهره وزیر نیازمند ابتکار بیشتری می باشد
اصل 10: بهم زدن طرح حریف
در شروع بازی سعی کنید شروع بازیهای حریف را با حرکات متفاوت برهم زنید تا مجبور شود به طرح های ابتکاری دست زند نه بازیهای شناخته شده کتابها مثل بازیهای ایتالیایی یا دفاع فرانسوی و ...که در آخر ممکن است به پاد بیانجامد
اصل 11 : آمادگی فکری شجاعانه
قبل از شروع بازی و در حین بازی تمرکز لازم را بدست آورید جو گیر محیط یا میز نشوید موقع نشستن پشت میز ابتدا تلکیف خود را معین کنید که برای برد بازی می کنید یا برای مساوی - شجاعت خود را در بازیها از دست ندهید تا فکرتان آسوده محاسباتش را انجام دهد و این را هم به خاطر داشته باشید که ترس برادر مرگ است.
منبع:chess86.blogfa.com