گفت و گو با گری کاسپارف در مورد تاثیر شطرنج

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    به وبلاگ اموزشی chessrostami خوش آمدید هدف این وبلاگ آموزش و بالا بردن سطح اطلاعات شطرنجبازان عزیز می باشد

امکانات جانبی

بهترین محصولات شرنج

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    چه مطالبی بیشتر در سایت قرار بگیرد؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 888
    کل نظرات کل نظرات : 168
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 4
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 643

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 21
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 7
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 572
    بازدید ماه بازدید ماه : 1931
    بازدید سال بازدید سال : 21779
    بازدید کلی بازدید کلی : 505737

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.143.4.181
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

     تبادل لینک هوشمند آرام
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سایت  شطرنج رستمی و آدرسwww.chessrostami.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    تشکری - با سلام و تشکر از مطلب عالی تون.
    ممکنه بیشتر توضیح بدید با اسمارتيز چطوری پسر دو ساله ام رو با شطرنج آموزش بدم.
    من تصمیم داشتم شطرنج جامبو ترنج رو براش بگیرم که با مهره ها آشنا بشه. ولی متاسفانه پیدا نکردم. - 1396/3/25
    Amir -

    سلام. لینک دانلودی که گذاشتین ظاهرا خرابه و فایلی رو نمیتونم دانلود کنم. اگه میشه لطفا واسم ایمیلش کنید. خواهشا بهش نیاز دارم. خیلی گشتم ولی نتونستم پیداش کنم تا اینکه رسیدم به سایتتون و دیدم اینجام نمیشه دان کرد. خیلی ممنون

    پاسخ: سلام این فایل در سایت chessok.ir موجود است

    - 1395/3/10
    احمد رضائيان - با سلام و ارادت به آقاي رستمي خستگي ناپذير فقط ميتوانم بگويم كه باعث افتخار و سربلندي ماست بودن افرادي چون شما . پوينده و پاينده باشيد
    پاسخ: ممنون از شما دوست عزیز - 1394/12/12/chessrosta
    دوستون دارم - کوین ب معنی ملکه است از انجایی ک در زمان گذشته این ملکه بروی شاه تقریبا حتی میشه گفت تاثیری بیشتری ب نسبت وزیر داشته چون این ملکه ها از خانواده های پرنفوذ و ثروتمند دوران خود بوده اند و همان ملکه هست ک تقریبا وزیر هم میشه گفت. و فیل هم ماجرایی تو همین راستاها داره خواستین توضیح میدم - 1394/9/24/chessrosta
    سرافرازی -
    سلام ببخشید من ویندوز 10 دارم وقتی روی اکتیویت آفلاین کلیک میکنم (برای کرک کردن فریتز 14)هیچ عکس العملی نشون نمیده و توی کادر چیزی نمیشه نوشت میخواستم ببینم به خاطر ویندوز 10 هست یا کلا چه راه حلی داره
    خیلی ممنون
    پاسخ: به فیلم آموزشی روش نصب در سایت chessrostami.ir مراجعه کنید بهتره که ویندوز 7 یا 8 نصب کنید - 1394/9/4/chessrosta
    امیر - باسلام
    لطفا ف ار ممکنه فایل ها را برای من ایمیل کنید
    باتشکر
    وب عالی ای دارید - 1394/4/30/chessrosta
    چترنگ - اسب نماد سواره نظام، فیل نماد همون فیل!! رخ نماد ارابه های جنگی و وزیر یا فرزین نماد فرمانده لشکر شاه بوده که نمیتونه زن باشه. سرباز هم که همون پیاده نظامه
    اینا اساس جنگهای هند قدیم هستش که به صورت بازی دراومده. ایرانیها هم بعدا اصلاحاتی توش انجام دادن که باعث بهتر شدن بازی شده
    حالا اسقف و ملکه با مسماست یا نمونه های وطنی؟ - 1394/3/24/chessrosta
    huihh - اشکال نداره من اول رجیستری کردم بعد ریختمش؟ - 1394/1/2/chessrosta
    مهناز - سپاسگزارم از اینکه ماهیت سی دی کسب درآمد از اینترنت را یادآور شدین
    پاسخ: وظیفه بود دوست عزیز - 1393/12/14/chessrosta
    محسن - کار کرد. عالی بود. ممنون. - 1393/12/12

فروشگاه شطرنج

کانال آموزش شطرنج

کانال تلگرام شطرنج

آدرس جدید سایت شطرنج رستمی

برای دریافت مطالب جدید شطرنج لطفا یه آدرس های زیر مراجعه کنید

www.chessrostami.ir

www.chessok.ir

فروشگاه تخصصی شطرنج

گفت و گو با گری کاسپارف در مورد تاثیر شطرنج

گفت و گو با گری کاسپارف در مورد تاثیر شطرنج

سخت است که برای تعریف رقابت، مثالی بهتر از شطرنج بیابیم. 


گفت و گو با گری کاسپارف در مورد تاثیر شطرنج

 
گری کاسپارف (Garry Kasparov)

سخت است که برای تعریف رقابت، مثالی بهتر از شطرنج بیابیم. وکلای دادگاه‌ها، ژنرال‌های میدان‌های جنگ و سیاستمداران فعال در عرصه‌های سیاسی، همگی به نوعی تحت تأثیر صفحه سیاه و سفید 64 خانه‌ای و 32 مهره بازی شطرنج قرار دارند. زبان شطرنج به زبان روزمره بسیاری از مدیران تبدیل شده است. ما همواره با بررسی موقعیت، طوری رفتار می‌کنیم که گویا در یک بازی قرار داریم و همیشه سعی می‌کنیم حداقل سه حرکت بعدی رقیب را پیش‌بینی نماییم.
 
البته، شطرنج تنها بازی الهام‌بخش تجار و مدیران نیست. بسیاری از رهبران از بازی‌های گروهی همچون بیس‌بال و فوتبال نیز درس می‌گیرند. اما آن‌چه که آن‌ها از شطرنج می‌آموزند، ارزشی کاملاً متفاوت دارد. تصور دو ذهن درخشان که در بازی اراده و مهارت کاملاً درگیر شده‌اند و شانس و اقبال نیز در این درگیری هیچ نقشی ندارد و یا نقش بسیار کم‌رنگی دارد، بسیار جذاب است. حتی کسانی‌که اطلاعات خاصی درباره شطرنج ندارند، آن را به دلیل پیچیدگی‌ها و نیاز به دید استراتژیک، یک بازی غیر معمولی می‌دانند. 
 
اگر شطرنج دارای چنین قدرتی در عرصه رقابت است، آیا استراتژی‌پردازان می‌توانند درس‌هایی از قهرمانان این بازی بیاموزند؟ 
برای یافتن پاسخ این پرسش، دایان کوتو سردبیر مجله هاروارد بیزینس ریویو مصاحبه‌ای با گری کاسپاروف در هتل لومباردی واقع در منهتن ترتیب داده است. کاسپاروف که از سال 1984 مرد شماره یک شطرنج جهان بوده است، در22 سالگی به جوان‌ترین قهرمان این رشته در جهان بدل شد و امروز نیز بهترین شطرنج‌باز تمام اعصار تلقی می‌شود. کاسپاروف تربیت شده عرصه شطرنج نظام شوروی سابق است اما او هرگز حاضر نشده بود تا در مراسم مختلفی که در شوروی سابق برگزار می‌شد، دست به بازی‌های تصنعی بزند و نقشی انفعالی را بپذیرد. کاسپاروف یک فعال متعهد سیاسی نیز هست و امروزه از تلاش نیروهای مخالف در روسیه حمایت می‌کند.
 
به اعتقاد کاسپاروف، موفقیت در شطرنج و کسب و کار یک مزیت و امتیاز روان‌شناختی است و استفاده ازپیچیدگی‌های این بازی نیازمند آن است که شطرنج‌بازان عمدتاً به استعداد خود و روش‌های این بازی اتکا کنند. کاسپاروف در مصاحبه طولانی خود با مجله هاروارد، بر نکاتی همچون استفاده از قدرت شطرنج به‌عنوان الگویی برای رقابت‌های تجاری؛ توازنی که شطرنج‌بازان باید میان استعداد و تحلیل‌های خود برقرار نمایند؛ اهمیت شکست او در بازی با نرم‌افزار شطرنج آی‌بی‌ام به نام دیپ بلو؛ و پیروزی افسانه‌ای او بر قهرمان سابق جهان و رقیب دیرینه‌اش یعنی آناتولی کارپوف و نیز تأثیر این موضوعات بر موفقیت‌هایش تأکید کرد. به گفته کاسپاروف، قهرمانان بزرگ نیازمند رقبای بزرگ هستند. توجه شما را به این مصاحبه که البته بخش‌هایی از آن ویرایش شده جلب می‌کنیم. 
 
آیا شطرنج به لغتی رایج در زبان روزمره اقتصاد و تجارت تبدیل شده است؟ 
بله چنین است. در بسیاری مواقع گفته می‌شود که سیاستمداران وقتی به کشورها و مسائل داخلی وخارجی فکر می‌کنند، در واقع بازی شطرنج را در ذهن خود مجسم می‌نمایند. آیا ممکن است رئیس‌جمهور یک کشور کوچک بخواهد سربازانش را قربانی کند؟ البته این نگرانی در کسب و کار وجود ندارد و به همین علت شطرنج، استعاره‌ای خوب در تشریح چگونگی رقابت در کسب و کار به‌شمار می‌رود. در شطرنج ابهامات بسیاری برای حرکت بعدی وجود دارد ضمن این‌که شما می‌توانید حرکات زیادی انجام دهید. به این موضوع بیندیشید: تنها پس از سه حرکت ابتدایی، یک شطرنج‌باز می‌تواند بیش از 9 میلیون حرکت دیگر انجام دهد. این درحالی است که تنها دو نفر در این بازی درگیر هستند. حالا همه حرکاتی را در نظر بگیرید که شرکت‌ها می‌توانند در مواجهه با استراتژی‌های جدید، قیمت‌گذاری محصولات و تولیداتشان انجام دهند. هر چیز غیر قابل پیش‌بینی، تقریباً غیر قابل تصور است. 
 
یک نکته مهم در زمانی که تجار، شطرنج را الگو قرار می‌دهند آن است که گاهی اوقات، برای پیروز شدن ناخودآگاه دچار احساسات می‌شوند زیرا شطرنج را یک موضوع فکری ساده می‌پندارند. شاید شطرنج در نگاه ظاهری هیچ زیبایی و جذابیتی نداشته باشد. در واقع شطرنج یک بازی خشن است و وقتی شما در برابر حریف خود می‌نشینید باید تمام تلاشتان را برای شکست او به کار بگیرید. همه استادان شطرنج جهان که با آن‌ها رقابت کرده‌ام، با من هم‌عقیده‌اند که در شطرنج باید رقیبتان را درهم بکوبید. این چیزی است که یک شطرنج‌باز به دنبال آن است و فکر نمی‌کنم با تفکرات یک مدیر عامل چندان تفاوتی داشته باشد. 
 
فکر می‌کنید تجار می‌توانند چه چیزهایی از شطرنج یاد بگیرند؟ 
قانون اول این است: هرگز حریفتان را دست کم نگیرید. وقتی در سطح استاد بزرگ بازی می‌کنم، همیشه و همیشه فرض می‌کنم که رقیبم هر آن‌چه انجام می‌دهم می‌بیند، حتی وقتی که قصد دارم برای سردرگم کردن او حرکتی غیر قابل انتظار انجام دهم. 
 
باید از قدرت روان‌شناسی بالایی برخوردار باشید. البته من طرفدار روان‌شناسی عمومی نیستم اما معتقدم که باید بین مهارت‌ها توازن برقرار کرد. باید همیشه آماده جنگیدن باشید حتی اگر در موقعیت برنده شدن قرار دارید. در بازی‌های طولانی که رقبا بین 10 تا 15 پوند از وزن بدنشان را از دست می‌دهند، تمرکز، همه چیز است ضمن این‌که این تمرکز می‌تواند به آسانی از بین برود. حرکات بدنی شما می‌تواند بر رقیبتان تأثیر بگذارد. شما ناخودآگاه از طریق مکث‌ها یا درنگ‌هایتان به رقیب می‌فهمانید که آماده نیستید. من در سال 2000 مسابقه را به ولادیمیر کارمنیک واگذار کردم زیرا به لحاظ روانی در برابر استراتژی و بازی او آمادگی نداشتم و او به خوبی از این موضوع مطلع شده بود. من نتوانستم در طول بازی به وضعیت مناسب خود بازگردم و این درحالی بود که قبل از بازی از آمادگی آرمانی برخوردار بودم. البته برخی افراد برای رسیدن به موفقیت دست به کارهای احمقانه می‌زنند. به نظر من دکتر ولادیمیر زوخار که روان‌شناس آناتولی کارپوف بود، یک بار سعی کرد یکی از حریفان او را هیپنوتیزم کند. یادتان باشدکه باید در قلمرو بازی حریف احساس آرامش کنید. به خوبی مسابقه‌ام را در برابر ویکتور کورکنوی در سال 1983 به خاطر می‌آورم. او به هر کاری متوسل شد تا مرا شکست دهد. او از جهات مختلفی حمله می‌کرد، تمام پیاده‌هایش را به کار می‌گرفت تا مرا از ادامه مسابقه بازدارد. من چاره‌ای نداشتم جز این که همانند خود او سعی کنم بازی را در دست بگیرم. بنابراین خودم را به حوزه کوچکی در قلمرو او محدود کردم و توانستم کاری کنم که مجبور شود براساس منطق بازی من بازی کند. این می‌تواند یک تاکتیک مؤثر برای مدیران عامل باشد. اگر شما به گونه‌ای عمل کنید که در قلمرو حریف محدوده مانور داشته باشید و احساس آرامش نمایید، آن‌گاه می‌توانید او را از درون قلمرو خودش شکست دهید. این چیزی بود که در بازی من با کورکنوی رخ داد. من پایم را در کفش او کردم، وارد قلمرو او شدم و سرانجام پیروز شدم. 
 
اگر مدیران عامل شطرنج بازی کنند، به رهبران بهتری تبدیل خواهند شد؟ 
فکر نمی‌کنم شطرنج‌باز بودن الزاماً به معنای موفقیت در کسب و کار باشد. در جهان شطرنج‌بازان بسیاری وجود دارند که برخی از آن‌ها بر تمامی جزئیات تمرکز می‌کنند. فکر می‌کنم رقیب همیشگی من یعنی آناتولی کارپوف می‌تواند یک مدیر خوب باشد زیرا او دیدی گسترده در قبال مشکلاتی بسیار کوچک دارد. مطمئناً او کسی است که می‌تواند منافع شما را به حداکثر برساند. اما کارپوف علاقه‌ای به ریسک کردن ندارد. به همین دلیل ممکن است در برخورد با مشکلات کسب و کار، تا حدی کارآیی خویش را از دست بدهد. شاید شما فردی همچون مرا بخواهید که عاشق خطر است. بلندپروازی‌های من، هم پر مخاطره است هم پیچیده. من همواره آماده رفتن به مناطق ناشناخته هستم زیرا به توانایی خود برای مقابله با افرادی که می‌خواهند به حرکات من پاسخ دهند، اعتماد کامل دارم. ممکن است آن‌ها از کامپیوتر بهتر نباشند اما مطمئناً می‌توانند از تمامی رقبایم بهتر باشند. 
 
بسیاری از مردم شطرنج را برگرفته از منطق انسانی و اوج پیشرفت ذهنی بشر می‌دانند. آیا چنین است؟ 
افرادی که شطرنج را یک کار علمی می‌دانند از بازی با ابررایانه‌ها حیرت‌زده می‌شوند اما به هر حال تبدیل شدن به یک شطرنج‌باز کلاس جهانی، به چیزی فراتر از منطق انسانی نیاز دارد. استعداد مهمترین سرمایه یک شطرنج‌باز است. علت این امر آن است که به لحاظ علم ریاضی، شطرنج یک بازی بی‌نهایت است. تعداد حرکات احتمالی در یک بازی شطرنج از تعداد ثانیه‌های سپری شده پس از انفجار بزرگی که باعث خلق زمین شد، بیشتر است. بسیاری از مردم این موضوع را نمی‌دانند. آن‌ها به صفحه شطرنج می‌نگرند و تنها 64 مربع و 32 مهره را می‌بینند و فکر می‌کنند که این بازی به شدت محدود است. اما این چنین نیست و شاید بتوان گفت که شطرنج دارای بالاترین سطح از حرکات است و محاسبه این حرکات غیر ممکن می‌باشد. من می‌توانم در آن واحد به 15 حرکت فکر کنم. گاهی اوقات شما در وضعیتی قرار می‌گیرید که باید به جای فکر و منطق، براساس احساسات و تصورات خود تصمیم بگیرید. در آن لحظه، شما به کمک غریزه و استعداد خویش بازی می‌کنید. جالب این‌که در اغلب اوقات، غریزه و استعداد شما بهتر از مغزتان عمل می‌کند. هم‌اکنون بر روی کتابی پنج جلدی به نام "پیشینیان بزرگ من "کار می‌کنم که به بررسی توسعه بازی شطرنج می‌پردازد و نگاهی دقیق به تاریخچه شطرنج‌بازان بزرگ جهان در 200 سال گذشته دارد. وقتی بازیهای آنها را به کمک کامپیوتر مورد تجزیه و تحلیل قرار دادم، متوجه نکته‌ای جالب شدم. وقتی دشوارترین لحظه بازی این شطرنج‌بازان فرا می‌رسید، یعنی زمانی که آن‌ها مجبور بودند فقط به غریزه و استعداد خود اتکا کنند، بهترین و ابتکاری‌ترین حرکت خود را انجام می‌دادند. وقتی بازی تمام می‌شد و شطرنج‌بازان آن را در اوقات فراغت خود در ذهنشان بازسازی و تجزیه و تحلیل می‌کردند، اشتباهاتی بیشتر از زمان بازی واقعی مرتکب می‌شدند. به نظر من، این امر مؤید یک نتیجه صریح است: آن‌چه که باعث شده بود این افراد به شطرنج‌بازانی بزرگ تبدیل شوند، تحت فشار قرار گرفتن استعدادشان بوده است نه مهارت و قدرت تحلیل آن‌ها. 
 
در مورد قدرت تجزیه و تحلیل صحبت کردید. فکر می‌کنید این موضوع چقدر در بازی معروف شما با نرم افزار آی‌بی‌ام یعنی دیپ بلو، نقش داشته است؟ 
متخصصان آی‌بی‌ام تلاش عظیمی برای افزایش قدرت این نرم‌افزار انجام دادند. شاید هیچ چیز به اندازه پیروزی من بر دیپ بلو در سال 1996 و شکست من در برابر آن در سال 1997 باعث محبوبیت بازی شطرنج نشده بود. 72 میلیون نفر به سایت رسمی بازی دوم ما که هر شش دور بازی را ارائه می‌کرد مراجعه کرده بودند تا این بازی را ببینند که این رقم از کل تعداد کسانی که به سایت رسمی بازی‌های المپیک سال 1996 آتلانتا مراجعه کرده بودند، بیشتر بود. 
 
اما برای من، این دو بازی چیزی فراتر از بازی شطرنج بود. مسابقه با رایانه، نخستین تجربه یک رقابت علمی برای من بود. فکر می‌کردم که برای جوامع بشری بسیار مهم است با رایانه‌ها ارتباط برقرار کنند و می‌دانستم که شطرنج تنها حوزه‌ای است که انسان و ماشین می‌توانند به کمک آن با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. شما نمی‌توانید از طریق ادبیات یا ریاضیات این کار را انجام دهید. 
 
من معتقدم که بهترین انسان‌ها قادر هستند تا بهترین ماشین‌ها را شکست دهند. ما می‌توانیم بگوییم که استادان شطرنج برتر از ماشین هستند. با وجود این، معتقدم که در مورد شخصی چون من، دست بالای دست بسیار است. من می‌توانم رایانه را شکست دهم مگر این که اشتباهی مرگبار مرتکب شوم. در حقیقت اگر یک استاد شطرنج نتواند در روزی که حتی بهترین روزش نیست، کامپیوتر را شکست دهد آن‌گاه همه ما دلسرد می‌شویم. 
 
متأسفانه، فکر نمی‌کنم کسی دارای چنین تجربه مشترکی با من باشد. یک روز پس از مسابقه دوم با دیپ بلو در سال 1997 که در آن شکست خوردم، سهام آی‌بی‌ام 5/2 درصد رشد کرد که بالاترین رقم طی ده سال گذشته بود. این افزایش یک هفته ادامه داشت. به همین دلیل، لو گرشتنر مرا به نشست بعدی سهامداران آی‌بی‌ام دعوت نکرد. امیدوار بودم که آی‌بی‌ام درخواست من را برای بازی سوم بپذیرد. به نظر من، آی‌بی‌ام نسبت به علم مرتکب جرم شده است. این شرکت خیلی زود ادعای پیروز شدن کامپیوتر در برابر انسان را مطرح کرد و در نتیجه دیگر شرکت‌ها را برای سرمایه‌گذاری بر روی چنین پروژه‌هایی دلسرد کرد. این یک تراژدی بزرگ است. 
 
آیا شکست در برابر کامپیوتر، غرور شما را جریحه‌دار کرد؟ 
خیر، اصلاً. اجازه دهید این موضوع را با ذکر یک اتفاق تاریخی برای شما توضیح دهم. در سال 1769، بارون ولفگانگ فان کمپلن مهندس اهل مجارستان یک دستگاه بازی شطرنج را برای سرگرمی ماریا ترزا ملکه اتریش ساخت. این وسیله ظاهراً یک دستگاه مکانیکی شبیه انسان بودکه شطرنج را خیلی خوب بازی می‌کرد اما در واقع یک دستگاه دروغین بود. زیرا یک استاد بزرگ شطرنج در درون آن مخفی می‌شد و تمامی حرکات را انجام می‌داد. 
 
می‌توان گفت دیپ بلو نیز چنین است. دستگاه‌هایی که در سال‌های 1996 و 1997 با آن‌ها بازی کردم هیچ سابقه‌ای قابل مطالعه‌ای نداشتند. مراقبت آی‌بی‌ام از سوابق بازی‌های گذشته آن‌ها، حتی از مراقبت پنتاگون از اسناد محرمانه، بهتر و دقیق‌تر بود. با توجه به این‌که آی‌بی‌ام هیچ چیزی درباره بازی‌های قبلی آن دستگاه‌ها منتشر نکرده بود، آماده شدن برای بازی با آن‌ها واقعاً غیر ممکن بود. به همین علت احساس بدی درباره شکست در برابر این دستگاه نداشتم زیرا در یک میدان واقعی بازی نمی‌کردم. 
 
ما چه چیزهایی می‌توانیم از مسابقه شما با دیپ بلو بیاموزیم؟ 
ما آموختیم که چه قدر سرعتمان در برابر ماشین کند است مانند سرعت مورچه‌ها در مقابل هواپیماهای جت. اما فقط سرعت مطرح نیست. بازی کردن در برابر شطرنج رایانه‌ای به معنای مواجهه با چیزی است که رگ و عصب ندارد. بازی شطرنج میان انسان و کامپیوتر با بازی میان انسانها تفاوت زیادی دارد. انسان‌ها مجبورند از پس فشارهای خارجی زیادی برآیند: شما خانواده دارید، کتاب می‌نویسید، سخنرانی می‌کنید، دچار سردرد می‌شوید و باید پول به دست آورید. وقتی شطرنج بازی می‌کنید، می‌بینید که موضوعات زیادی وجود دارند که مغز شما را تسخیر می‌کنند. اما ماشین با هیچ یک از این مسائل مواجه نیست. این امر نشان دهنده ضعف و نقص ذهن بشری است که این واقعیت می‌تواند درس بزرگی برای همه انسان‌ها باشد. ما نمی‌توانیم با سرعتی برابر با رایانه بازی کنیم، اما این شانس را داریم که برای بهتر بازی کردن از استعداد خود کمک بگیریم. 
 
مردم معمولاً درباره برتری شطرنج‌بازان روسی صحبت می‌کنند. با توجه به آن‌چه درباره استعداد گفتید، آیا در فرهنگ کشور شما چیز خاصی وجود دارد که نبوغ بازی شطرنج را تقویت می‌کند؟ 
افراد زیادی این موضوع را به من می‌گویند، اما فکر نمی‌کنم در روند استیلای شطرنج‌بازان روسی، چیز مرموزی وجود داشته باشد. من همواره معتقد بوده‌ام که استعداد را می‌توان در هر کشوری و هر ملتی یافت. بنابراین، جواب این پرسش را باید در سیستم‌ها جست‌وجو کرد. نظام اجتماعی شوروی فرصت اندکی را در اختیار مردم قرار می‌داد و شطرنج در کنار موسیقی، رقص باله، برخی رشته‌های ورزشی و علوم پایه، یکی از معدود راه‌های نیل به موفقیت‌های بزرگ بود. لذا والدین فرزندانشان را وادار می‌کردند تا در چنین مسیرهایی گام بردارند. البته مقامات شوروی هم تمایل داشتند از موفقیت‌ کشورشان در مسابقات شطرنج، به‌عنوان حربه‌ای برای نشان دادن برتری فکری نظام کمونیستی در برابر غرب استفاده کنند. در نتیجه ما دارای میلیون‌ها کودک بودیم که به خوبی در زمینه بازی شطرنج آموزش می‌دیدند. به همین دلیل است که افرادی همچون من، کارپوف، اسپاسکی، بوتوینیک، پطروسیان و تال پرورش یافتند. از سوی دیگر، در آمریکا فرصت‌های زیادی برای رشد و توسعه جوانان وجود داشت و به همین دلیل افراد معدودی شطرنج را انتخاب می‌کردند. این افراد بیشتر در ساحل شرقی، شیکاگو و سانفرانسیسکو زندگی می‌کردند. ما درباره 50 تا 100 هزار کودک سخن می‌گوییم. آمریکا خوش‌شانس بود که فردی همچون بابی فیشر را در اختیار داشت. 
 
شما کودکی نابغه بودید. برای تبدیل شدن به فردی با عملکردی بالا، چه چیزهایی را می‌توانید به ما یاد دهید؟ 
شاید از پاسخ من ناامید شوید. فکر نمی‌کنم راز و رمزی در موفقیت من وجود داشته باشد که شما بخواهید نسخه‌ای از آن را در کسب و کار پیاده کنید. واقعیت آن است که من همواره حمایت مادرم را پشت سرم احساس می‌کردم. وقتی فقط هفت سال داشتم پدرم درگذشت اما مادرم دوباره ازدواج نکرد. او کل زندگیش را فدا کرد تا من به کودکی نابغه تبدیل شوم. مادرم همیشه این حس را در من تقویت می‌کرد که توان تبدیل شدن به یک مرد قوی را دارا هستم. در عین حال، احساس او این بود که قهرمانی شطرنج جهان نباید تنها هدف من باشد و همیشه تأکید می‌کرد که من باید هم در زندگی فردی و هم در زندگی شغلی فردی موفق باشم. این موضوع برای مادرم خیلی مهم بود که من فردی کارآزموده باشم. اگر چه رابطه میان شطرنج و ریاضیات غیر قابل انکار است اما مادرم همیشه تأکید می‌کرد که من باید قدرت تخیل خود را تقویت کنم. او همیشه اصرار می‌کرد که من در زمینه علوم انسانی تحصیل کنم. به همین علت، وقتی امروز شطرنج بازی می‌کنم، به دنبال راه‌حل‌های ریاضی نیستم. من همیشه در تلاش هستم تا چیزی غیر مرسوم را بیابم. حتی ممکن است یک شعر بیشتر از یک تجزیه و تحلیل به من کمک کند. 
 
شما هم‌اکنون 41 سال دارید. چالش آتی شما چیست؟ 
بزرگ‌‌ترین چالش تمامی افراد موفق، حفظ موفقیت‌هایشان است و هنگامی که این موفقیت خارق‌العاده باشد، تحقق این هدف بسیار دشوار می‌شود. در سال 1985 و پس از پیروزی بر آناتولی کارپوف در بازی بیست و چهارم، من به جوان‌ترین قهرمان تاریخ شطرنج جهان تبدیل شدم. این پیروزی بزرگی بود. فکر می‌کردم در رأس جهان ایستاده‌ام. اما رونا پطروسیان بیوه تیگران پطروسیان که نهمین قهرمان شطرنج جهان و یکی از پیشینیان بزرگ من بود، به طرفم آمد و گفت: "گری، برایت متأسفم". من حیرت‌زده شدم. او گفت: "برایت متأسفم زیرا شادترین و بهترین روز تو تمام شد". آن روزها آن قدر جوان بودم که معنی این جمله را نفهمیدم اما امروزه می‌فهمم که او چه زن منطقی و خردمندی بوده است. واقعاً یک فرد پس از چنین موفقیتی، به هر آن‌چه که می‌خواسته رسیده لذا بعد از آن باید چه کند؟ این سؤال تمامی بزرگان جهان چه در کسب و کار، چه در ورزش و چه در شطرنج است. 
 
من آن را معضل قهرمانی می‌نامم. این یک معضل واقعی برای افراد و شرکت‌هایی است که در رأس بازی قرار دارند. در نهایت، معتقدم که تنها یک پاسخ وجود دارد: "باید از بودن با رقبایتان لذت ببرید". از نظر من، این رقیب فقط کارپوف، کارپوف و کارپوف بود. شاید اگر کارپوف رقیب من نبود، من نیز همانند بسیاری دیگر، دچار غرور و نخوت می‌شدم. اما چیزی را در کارپوف می‌دیدم که همیشه مرا به مبارزه با او ترغیب می‌کرد. او هرگز به من فرصت نداد تا از شهرتم لذت ببرم. من در 22 سالگی به مقام قهرمانی جهان رسیده بودم. طی پنج سال نخست قهرمانیم، هر سال مجبور بودم که ثابت کنم، بهترین هستم. می‌دانم که هرگز نمی‌توانم رقابت را متوقف کنم. رقابت در خون من است. وقتی به آینده نگاه می‌کنم رقبایی جدیدی و جوان را می‌بینم. من هر روز از آن‌ها تشکر می‌کنم زیرا همواره مرا وادار می‌سازند که برای در رأس ماندن تلاش کنم. 
 
به‌عنوان فردی که با معضل قهرمانی مواجه شده، فکر می‌کنید موفق‌ترین مدیران عامل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟ 
پاسخ به این سؤال دشوار است زیرا علاقه‌ای به این جزئیات ندارم ضمن این‌که مدیران عامل خودشان باید نگران چنین جزئیاتی باشند. نگرش من تنها برگرفته از شطرنج است. همان‌گونه که در زندگی‌نامه‌ام تحت عنوان "چالش نامحدود" نوشته‌ام، من عاشق ترکیبات پیچیده هستم و علاقه شدیدی دارم تا الگوهای تثبیت شده را درهم بشکنم. من در بازی با کارپوف 24 بار تلاش کردم و هنوز هم چنین هستم. شاید استیو جابز را نام ببرید که در خیلی مواقع شبیه من است. او نیز دوست دارد که الگوهای تثبیت شده را درهم بشکند و هرگز خود را محدود به کارهای روزمره ننماید. او نیز از رقابت با حریفانش لذت می‌برد. بدون بیل گیتس، استیو جابز مطمئناً به مردی که امروز هست تبدیل نمی‌شد. اگر کارپوف وجود نداشت، احتمالاً امروز شما با من گفت‌وگو نمی‌کردید. 

منبع: واریانت


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 27 مهر 1393 ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مشکلات لیگ شطرنج از زبان احسان قائم مقامی

یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸

49184.jpg

استاد بزرگ شطرنج ایران بر این باور است که باشگاه‎های بزرگ با نگاه متفاوت‎تر به این رشته‎ی ورزشی می‎توانند شرایط رشد بیشتر آن را فراهم کنند.

 

احسان قائم‎مقامی در حاشیه برگزاری هفته پایانی دور رفت لیگ برتر در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: لیگ برتر شطرنج خوشبختانه تداوم خودش را حفظ کرده و اکثر قریب به اتفاق شطرنج‎بازهای پیشرو در این رقابت‎ها حضور دارند. با توجه به اینکه شطرنج‎ کشور مسیر پیشرفت را با شیب نسبتاً تندی در حال پیمودن است، این رقابت‎ها به سطح آمادگی ملی‎پوش‎ها و معرفی چهره‎های نوظهور کمک خوبی می‎کند.

 

قائم‎مقامی تصریح کرد: برگزاری لیگ برتر با شرایط فعلی، بهتر از این است که قیدش را بزنیم اما استقبال خوبی از طرف باشگاه‎ها نشده و می‎طلبد که باشگاه‎های بزرگ نگاه متفاوتی به شطرنج داشته باشند و کاری کنند تا این رشته مستعد به اوج بالندگی برسند.

 

عضو تیم شهرداری تبریز با تأکید بر اینکه حمایت بخش خصوصی و نهادهای دولتی از شطرنج باعث رشد بیشتر این رشته‎ی ورزشی می‎شود، اضافه کرد: در این صورت می‎توانیم تیم‎های ریشه‎دارتری در لیگ برتر داشته باشیم. در گذشته‎های نه‎چندان دور نام‎های بزرگی از جمله سایپا، راه‎آهن، پلی‎اکریل، ذوب‎آهن، پرسپولیس و استقلال در لیگ شرکت می‎کردند که متأسفانه الان هیچ‎کدام تیم شطرنج ندارند.

 

جای خالی سایپا در لیگ احساس می‎شود

 

وی یادآور شد: سایپا چندین سال بهترین تیم ایران بود و مقام آسیایی داشت که خیلی به پیشرفت شطرنج کشور کمک کرد و الان جای خالی آن تیم به‎شدت احساس می‎شود.

تیم‎های خوبی در لیگ برتر شطرنج فعالیت دارند و باید از این تیم‎ها حمایت شود و حضور این تیم‎ها برای شطرنج غنیمت است با این حال باید بیشتر کار شود و سازمان لیگ کمی منسجم‎تر عمل کند.

 

او درباره کیفیت برگزاری ل:8.9گ به ایسنا گفت: کیفیت برگزاری قابل قبول و سطح خیلی خوب است. سال به سال کیفیت بهتر می‎شود که البته می‎طلبد این مهم بالاتر برود و حضور بیشتر شطرنج‎بازهای خارجی در لیگ خیلی تأثیرگذار است.

 

قراردادها کاهش داشته‎اند

 

عضو تیم ملی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی حدود 15 بازیکن خارجی در لیگ ایران حضور داشتند و حداقل شش تیم برای قهرمانی رقابت می‎کردند که الان چنین نیست و رقابت برای قهرمانی حداکثر بین دو تیم است. هرچقدر رقابت برای قهرمانی در لیگ نزدیک‎تر شود سطح بالاتر می‎رود.

 

قائم‎مقامی با اشاره به قراردادش با تیم شهرداری تبریز بیان کرد: قراردادها افت داشته‎اند و با توجه به تورم کشور، سه سال پیش که عضو تیم پرسپولیس بودم قراردادم نسبت به الان خیلی بهتر بود و فدراسیون باید شطرنج را بیشتر رسانه‎ای کند تا این اقبال وجود داشته باشد که تیم‎های بیشتری برای حضور در لیگ ترغیب شوند و افرادی که تیم‎داری می‎کنند بازهم در لیگ بمانند.

 

همه چیز شطرنج‎بازها پول نیست

 

وی به یکی دو تیم در لیگ برتر از جمله راه و شهرسازی لرستان اشاره کرد که با کمترین هزینه تیم‎داری می‎کنند و ادامه داد: این موضوع ناراحت کننده است ولی از طرفی جای خوشحالی دارد که هنوز کسانی هستند که همه چیز را در پول خلاصه نمی‎کنند. بازیکن‎هایی داریم که از جیب هزینه می‎کنند تا تیم‎شان در لیگ حضور داشته باشد و همه چیز برای آنان پول نیست.

 

قائم‎مقامی در پایان با بیان اینکه لیگ ما محروم از توجه است، گفت: تیم اداره کل راه و شهرسازی لرستان با حمایت بیشتر بدون شک بهتر کار می‎کند و نیاز است که حداقل کمک‎ها را داشته باشد.

 

 


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 27 مهر 1393 ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پنجمین دوره مسابقات شطرنج آزاد (ریتد) زنده رود، از 16 لغایت 21 مهر ماه سال

پنجمین دوره مسابقات شطرنج آزاد (ریتد) زنده رود، از 16 لغایت  21 مهر ماه سال

پنجمین دوره مسابقات شطرنج آزاد (ریتد) زنده رود، از 16 لغایت  21 مهر ماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

 

 

آیین نامه

پنجمین دوره مسابقات ریتد اوپن کشوری زنده رود اصفهان

16 لغایت 21 مهر 1393

  
1-مسابقات از تاریخ 16 لغایت 21 مهر 93 در خانه شطرنج اصفهان برگزار می گردد.
2-مقررات فدراسیون جهانی شطرنج حاکم بر مسابقات خواهد بود.
3-مسابقات به روش سوئیسی و در 9 دور برگزار می گردد.
4-نتایج این مسابقات جهت احتساب ریتینگ به فیده ارسال خواهد شد.
 5-زمان بازی برای هر بازیکن 90 دقیقه + 30 ثانیه زمان اضافه به ازای هر حرکت (سیستم فیشر)می باشد.
6-مدت زمان تاخیر در اغاز هر دور 45 دقیقه از زمان مبداء خواهد بود.دور اول راس ساعت مقرر اغاز خواهد شد.
7-هرگونه اعتراض به رای داوران مسابقه باید بلافاصله پس از اتمام بازی و قبل از قرعه کشی دور بعد ، بصورت کتبی و همراه با مبلغ 200000 ریال به سرداور مسابقه تسلیم تا پس از تشکیل هیات ژوری مسابقات به اعتراض مربوطه رسیدگی شود. در غیر اینصورت هیچگونه اعتراضی قابل رسیدگی نخواهد بود.اسامی داوران و اعضای هیات ژوری مسابقه  قبل از شروع دور اول اعلام خواهد شد.
8-رده بندی نهائی بر اساس جمع امتیازات خواهد بود و در صورت مساوی شدن امتیازات برای تعیین رتبه و جوائز از پوئن شکنی به روش زیر استفاده خواهد شد :
الف) بوخهولز قطع شده 1
ب) بوخهولز قطع شده 2
ج) بوخهولز متوسط 1
د) بوخهولز متوسط 2
ه) مجموع بوخهولز
9- ورودیه مسابقات بشرح زیر تعیین شده که بایستی در هنگام ثبت نام  بحساب شماره: 17265620.70 بانک ملت بنام هیات شطرنج استان اصفهان واریز و شماره  فیش مربوطه در فرم ثبت نام مندرج در سایت هیات شطرنج استان اصفهان درج گردد (بازیکنان اصفهان اصل فیش را در هنگام ثبت نام به هیات استان ارائه نمایند. برای بازیکنان شهرستانهای دیگر تصویر فیش واریزی به ادرس  : info@esfahanchess.irایمیل شود . )
o       بازیکنان بدون ریتینگ : مبلغ 800000 ریال
o       بازیکنان دارای ریتینگ زیر 2000 مبلغ 600000 ریال
o       بازیکنان دارای ریتینگ بین 2000 تا 2199 مبلغ 500000 ریال
o       بازیکنان دارای ریتینگ 2200 تا 2299  مبلغ 400000 ریال
o       بازیکنان دارای ریتینگ بالای 2300 رایگان
10-جوائز مسابقات بشرح زیر تعیین و پرداخت خواهد شد :
نفر اول : 20000000 ریال – نفردوم :  16000000 ریال – نفر سوم : 12000000 ریال
نفر چهارم : 9000000 ریال – نفر پنجم : 7000000 ریال – نفر ششم : 5000000 ریال
نفر هفتم : 3000000 ریال – نفر هشتم : 2000000 ریال - هر یک از نفرات نهم و دهم : 1000000 ریال
نفرات برتر رده های سنی زیر 10 و 14  سال (با وجود حداقل 3 شرکت کننده ) هر کدام  : 1500000 ریال (درصورتیکه جزء 10 نفر برتر مسابقات نباشند. )
نفرات برتر پیشکسوتان بالای 50 سال و بازیکنان بدون ریتینگ : هر کدام : 1500000 ریال (در صورتیکه جزء 10 نفر برتر و نفرات برتر رده های سنی  نباشند)
در صورت تساوی امتیازات جوائز تقسیم نخواهد شد. همچنین معادل 10% کل جوائز نقدی بعنوان مالیات کسر خواهد گردید.
11-با توجه به ظرفیت محدود سالن برگزاری(حداکثر200 نفر) ، اولویت ثبت نام با افرادی خواهد بود که زودتر ثبت نام و ورودیه خود را پرداخت نموده باشند. لذا در صورت تکمیل ظرفیت لیست ثبت نام بسته خواهد شد. اخرین مهلت ثبت نام نیز مورخه 14 مهر ماه می باشد.
12-  خوابگاه عمومی سرای ورزشکاران اصفهان واقع در : اصفهان -  چهار راه تختی (متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان)  برای بازیکنان استانهای دیگر در نظر گرفته شده که برای مدت اقامت خود باید مبلغ 720000 ریال اضافه بر مبلغ ورودیه واریز نمایند. تاریخ پذیرش جهت خوابگاه مورخه 16 مهر 92 می باشد و درخواست کنندگان باید قبل از مراجعه به خوابگاه جهت اخذ معرفی نامه مربوطه به محل برگزاری مسابقات مراجعه نمایند.  لیست هتلها نیز در سایت درج شده است که افراد می توانند شخصا از طریق هتل یا مهمانپذیر مورد نظر خود اقدام به رزرو جا نمایند.
13-از کلیه علاقمندان به شرکت در این مسابقات خواهشمند است نسبت به درج کلیه اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام بطور کامل اقدام فرمایند. مسئولیت درج هر گونه اطلاعات مخدوش بر عهده شرکت کننده خواهد بود. برای رده های سنی تا زیر 14 سال و بالای 50 سال ارائه تصویر و اصل شناسنامه قبل از شروع دور اول الزامی است. 
14-ارائه کد عضویت معتبر سیستم جامع فدراسیون برای کلیه شرکت کنندگان الزامی است.
15-جدول زمان بندی مسابقات :

روز و تاریخ

صبح از ساعت 9

عصر از ساعت 17

چهارشنبه 16 مهر

ورود

دور اول

پنجشنبه 17 مهر

دور 2

دور 3

جمعه 18 مهر

دور 4

دور 5

شنبه 19 مهر

استراحت

دور 6

یکشنبه 20 مهر

دور 7

دور 8

دوشنبه 21 مهر

دور 9

ساعت 14  اختتامیه


 

 

 

 

 

 ادرس محل پذیرش و  برگزاری مسابقات :
اصفهان : اتوبان چمران – خیابان محمد طاهر – جنب فضای سبز – خانه شطرنج
ادرس خوابگاه : اصفهان – چهار راه تختی – سرای ورزشکاران

 

سایت رسمی مسابقات


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 14 مهر 1393 ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

فیلم آموزشی سیسیلی حمله گرند پریکس THE KILLER GRAND PRIX

فیلم آموزشی سیسیلی حمله گرند پریکس THE KILLER GRAND PRIX

فیلم آموزشی سیسیلی حمله گرند پریکس THE KILLER GRAND PRIX WITH GM GAWAIN JONES

THE KILLER GRAND PRIX WITH GM GAWAIN JONES

توسط استاد بزرگ:GAWAIN JONES

حجم: 675 مگابایت کاملا اورجینال

دیگر نگران نبرد با دفاع سیسیلی نباشید با یادگیری  ایده ها و طرح های این گشایش حریفان خود را به راحتی شکست میدهید- 1e4 c5 2 f4

 

 لینک دانلود با حجم 675 مگابایت

 

 

 

حمله ي گرند پریکس  1e4 c5 2f4یک سیستم تهاجمی کامل بر علیه دفاع محبوب سیسیلی است. هدف سفید بطور ساده حمله با
در لحظه ي مناسب است. چنانچه سیاه از این طرح جلوگیري f4-f سوارها بر علیه جناح شاه و گشودن خطوط با حرکت 5
نماید سفید اغلب مسیر حمله را با رویکرد پوزیسیونی متوجه پیاده هاي جناح وزیر و بهره برداري از خانه هاي ضعیف مرکزي
می نماید.
عنوان حمله ي گرند پریکس پس از بازي هاي بسیار موفقیت آمیز بازیکنانی چون "مارك هبدن" و "دیو رومنس" در
1970 ، براي این سیستم برگزیده شد. سفید با انتخاب این سیستم از - تورنمنت هاي آخر هفته بریتانیا، در فاصله سال هاي 80
تئوري سنگین دفاع سیسیلی دوري گزیده و حریف را وامی دارد تا در وضعیتهاي متفاوت از وضعیتهاي معمول در دفاع
سیسیلی به مبارزه ادامه دهد. گشایش مزبور با موفقیت فراوان توسط قهرمان جهان ویشی آناند و دیگر بازیکنان طراز اول
جهان بکار گرفته شده است. این سیستم از نظر تئوریک جز چند شاخه ي با اهمیت نیازي به یادگیري زیاد ندارد و امکان
اداره ي وضعیت بر اساس بینش و درك شخصی و اصول مدون و کلی بسادگی میسر است.

مدت زمان : 5 ساعت 30 دقیقه

The Grand Prix Attack is one of the most popular sidelines for white against the Sicilian Defense because it is a naturally very aggressive chess opening system. Experienced British Grandmaster Gawain Jones has used the Grand Prix Attack with unparalleled success and is one of the world´s leading experts in this attacking opening system. GM Jones shares his deep insights about the Grand Prix Attack in this chess DVD, featuring 26 video lectures and over 5.5 hours of action-packed chess instruction! Grandmaster Jones prefers well-explained basic principles over lengthy theoretical variations – an extremely effective format for teaching opening concepts. GM Jones presents the material with a very confident and clear style – all the more enhanced by the extremely high production values of this chess DVD. The ¨Killer Grand Prix¨ will teach you one of the most effective sideline systems for white against the Sicilian Defense – guaranteed to take your game to the next level and drastically improve your results in tournament play. Packed with exciting and instructional games, this chess DVD is a must for any player wishing to be inspired by some of the world’s best attacking players. Find out why MAGNUS CARLSEN has used the Killer Grand Prix to defeat former World Chess Champion Veselin Topalov.

KILLER GRAND PRIX: DVD INDEX

Part 1: Introduction and Typical Ideas
1: Introduction
2: More on the move order
3: Plan 1 –The caveman attack! – Introductory Game: Jones- Zartaj
Qd1-e1, Qe1-h4, f4-f5, Bc1-h6, Nf3-g5 and checkmate!
4: Plan 2 – The positional plan. – Introductory Game: Jones-Wall
Bb5xc6 and then gang up on the c6 and c5 pawns.
5: Plan 3 – A typical Grand Prix Endgame. – Introductory Game, Jones-Rublevsky.
Part 2: 2…Nc6 3 f4 g6: The Main Line
6: Introduction to 2…Nc6 3 f4 g6
7: 1st Introductory Game: Jones-Bates: 4 Nf3 Bg7 5 Bb5 Nd4 6 0-0 Nh6
8: 2nd Introductory Game: Jones-Van der Nat: 6…a6
9: Theory: The main line: 5 Nb5 Nd4 6 0-0 Nxb5
Part 3: 2…d6 3 f4!: A dream come true!
10: Introductory Game: Jones-Garner: 3…g6 4 Nf3 Bg7 5 Bb5+! with Bc4 to follow
11: Theory
Part 4: 2…e6 3 f4: Even the great will fall!
12: 1st Introductory Game: Jones-Rublevsky: 3…d5 4 Nf3 dxe4
13: 2nd Introductory Game: Jones-Satyapragyan: 3…d5 4 Nf3 Be7 5 Bb5+!
14: Theory: Plans involving Black playing …e6 …d5 and …a6
Part 5: 2…a6: A flexible and modern defence
15: 1st Introductory Game: Jones-Orlov: 2…a6 3 f4 b5 4 g3
16: 2nd Introductory Game: Jones-Ashwin, WJun Yerevan, ARM, 2007, 1-0: 2…a6 3 f4 b5 4 g3
17: Theory
Part 6: 2…Nc6 3 Bb5!?: The new and fashionable Grand Prix
18: 1st Introductory Game: Jones-Abhishek: 3 Bb5 g6 4 Bxc6 dxc6 5 f4!
19: 3 Bb5 Nd4 4 Bc4 g6: 1st Tricky Line for Black.
20: 2nd Introductory Game: Jones-Nijboer: 2nd Tricky Line for Black
21: Theory
Part 7: Move Order Tricks and Important Side Lines (I am not entirely sure if I have the next couple of parts in the right order, Simon)
22: Introduction
23: Introductory Game: Jones-Carlin, London League, 2010, 1-0: 2 Nc3 e6 3 f4 Nc6 4 Nf3 Nge7!?
Part 8: The McShane Big Clamp
24: Introductory Game: McShane-Cheparinov
25: 2 Be2!?: A future possibility?
Part 9: An Overview of the Grand Prix!
26: A quick look at what White should do in all situations
27: Conclusion

این دی وی دی اورجینال را با تلاش زیادی برای کاربران عزیز فراهم نمودم و در سایت پرشین گیگ باحجم 675 مگابایت لینک پرسرعت آپلود نمودم

با پرداخت مبلغ مورد نظر در صفحه ای که مختص شما باز میشود بر روی لینک دانلود مستقیم کلیک کنید.

این فیلم آموزشی کمیاب به همه شطرنجبازان توصیه میشود

لینک دانلود با حجم 675 مگابایت

 

   
مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان

 

برای دریافت از طریق پست با شماره 09186481980 تماس بگیرید هزینه پست به عهده خود شما میباشد

 برای دریافت سری کامل با مدیریت سایت تماس بگیرید

GINGERGM – FULL GINGER COLLECTION – 13 VIDEO SET

full-gingergm-set

لیست کامل و دیدن جزئیات در سایت اصلی


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 13 مهر 1393 ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

آموزش تصویری ماساژ درمانی به زبان فارسی-

 

خرید پستی
قیمت این محصول: 5,200 تومان

 

آموزش ماساژ درمانی (دوبله فارسی)

آموزش ماساژ نقاط حساس بدن

برای اولین بار در ایران ...

یک عمر لذت

چاره كار تنها آموختن شيوه ها و تكنيك هاي علمي

و جديد و بالا بردن سطح اطلاعات است

این مجموعه در 2 دی وی دی اورجینال نقره ای عرضه می شود

دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


قیمت : 5200 تومان



بسته کامل و جامع برای آموزش جدیدترین متدهای ماساژ ...

اگر از درد گردن ، کمر و نقاط دیگر بدن رنج می برید حتما این

محصول استثنایی را تهیه نمایید

با این مجموعه ی بی نظیر لذت واقعی ماساژ را درک خواهید کرد

آیا در مورد جادوی ماساژ تایلندی و چینی چیزی شنیده اید؟

اسرار تمام ماساژورهای بزرگ دنیا اینجاست

اسرار و رموز ماساژ نقاط مهم و حساس بدن


قیمت : 5200 تومان



افراد مختلف برای تقویت و حفظ شادابی پوست صورت خود از راههای مختلفی بهره می جویند به عنوان مثال : برخی متوسل به خرید داروها و پمادهای شیمیایی میشوند و برخی با تهیه ماسكهای گیاهی و استفاده از آنها منتظر نتیجه مورد نظر هستند كه همان شادابی و طراوت پوست صورت میباشد . شاید تمامی روشها موثر و كاربردی باشد ولی نمیتواند معایبی نداشته باشد چرا كه هر گونه داروی شیمیایی برابر تاثیرات مثبت خود دارای تاثیرات منفی هم میباشد كه به شكل های گوناگون خود را نشان میدهد .
استفاده از ماسكهای میوه جات و یا عصاره مواد گیاهی هم ممكن است كسل كننده بنظر برسد . البته اكثر افراد به دنبال روش و راهكاری میگردنند تا علاوه بر بدست آوردن شادابی و طراوت پوست صورتشان چروك ها ی صورت از بین بروند و یا این كه دچار چروكیدگی های زننده و چشمگیر نگردنند .
علم ماساژ ( صورت ) تمام خواسته های افراد را بطور یكجا برآورده میكند . با ماساژ دادن مداوم پوست سلول های مربوط به تولید و نوسازی پوست فعال شده و كار ترمیم و ساخت و ساز را بشكلی سریعتر انجام میدهند.

امروزه داروها و مواد شيميايي مختلفي با اسامي 

گوناگون در داروخانه ها و فروشگاه ها با قيمتهاي بسيار گزاف

به فروش مي رسند اما آيا آنها تاثيرگذار هستند؟

اگر از معجزه انگشتان و ماساژ حرفه ای چیزی نمی دانید این بسته را تهیه نمایید

آموزش جامع ماساژ نقاط حساس بدن

آموزشهایی که در هیچ یک از فیلم های آموزشی ماساژ ندیده اید ...


قیمت : 5200 تومان



مشخصات محصول:
آموزش ماساژدرمانی با دوبله فارسی
قابل پخش در دستگاههای پخش DVD خانگی
تعدا: 2 دی وی دی
شماره مجوز اثر:11-304505-27

آیا می دانید ماساژ نقاط حساس بدن به چه میزان در

افزایش میل جنسی افراد موثر است؟

تاثیر شگفت انگیز ماساژ در نقاط حساس بدن را با همه وجود لمس کنید

تنها راه ایمن برای رهایی از استرس و خستگی روزانه

ماساژ در نقاط خاصی از بدن موجب افزایش جریان خون،

افزایش متابولیسم ، رفع ناراحتی و در نهایت شادابی در

عضو مرتبط با آن می شود




روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت : 5200 تومان



 

 

خرید پستی

تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 10 مهر 1393 ساعت:
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم