سلام. لینک دانلودی که گذاشتین ظاهرا خرابه و فایلی رو نمیتونم دانلود کنم. اگه میشه لطفا واسم ایمیلش کنید. خواهشا بهش نیاز دارم. خیلی گشتم ولی نتونستم پیداش کنم تا اینکه رسیدم به سایتتون و دیدم اینجام نمیشه دان کرد. خیلی ممنون
پاسخ: سلام این فایل در سایت chessok.ir موجود است
سوراخ سیسیلی، قسمت سوم
در دو بخش اول این سری؛ مواردی را مورد بررسی قرار دادیم که در آن سفید به صورتی پایدار و محکم، خانه کلیدی و مرکزی دی5 را با یکی از مهرههای خود اشغال میکرد. اگر سیاه نتواند این مهره را با موفقیت به چالش بکشاند، در این صورت او معمولا با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. اما اگر شرایط برگردد، حتی زمانی که سیاه بتواند خانه دی5 را با مهرههای خود کنترل کرده و آماده از بین بردن هر گونه مزاحم است، او هنوز هم از جنگل خارج نشده است.
یکی از ایدههای معمول برای سفید این است که به هر نحوی که شده اسب خود را در خانه دی5 مستقر کند، و هنگامی که این اسب توسط یکی از مهرههای سیاه گرفته میشود، سفید به سادگی با پیاده خانه ای4 این مهره سیاه را بگیرد. این تعویض به طور چشمگیری وضعیت استراتژیک در مرکز را تغییر میدهد. سیاه دیگر از ضعف سوراخ دی5 رنج نمیبرد (چرا که سوراخ 'ترمیم' شده است)، اما سفید صاحب مقداری فضا و نیز اکثریت پیادهای در جناح وزیر شده است.
شاهکار استراتژیک زیر احتمالا یکی از اولین بازیها با مشخصات بالا است که در آن این استراتژی به کار برده شده است. به سختی میتوان بازی دیگری پیدا کرد که در آن؛ فیشر بزرگ تا این حد به طور کامل و بدون شک از روند بازی خارج شده باشد
گلر به طور متقاعد کنندهای نشان داد که اگر سفید موفق به شکستن محاصره جناح وزیر سیاه گردد، در این صورت پیادههای او در درازمدت غیر قابل توقف خواهند شد
شگفت انگیز است که تقریبا 25 سال بعد، تقریبا در اواخر زندگی حرفهای ممتاز خود، گلر پیر موفق به کسب یک برد برابر حریف بسیار قوی در یک بازی استراتژیک بسیار مشابه شد
بازی زیر از کارپف به وضوح نشان میدهد که گرچه طرح گلر فوقالعاده قدرتمند است، اما آن تنها گزینه سفید نخواهد بود. ضعف دائمی خانه سی6 به مثابه یک زخم چرکین و دردناک در پوزیسیون سیاه است.
گلر در سال1997
هنگامی که اسب سفید در آن مکان نشست؛ بازی تقریبا تمام شد. راستش را گفته باشم، این بازی یکی از بازیهای فراوان کارپف است که در آن دشوار است اشتباهات حریف را با دقت بیان کنیم
بازی بعدی نشان میدهد که استاد بزرگان امروزی، میراث کلاسیک را مطالعه میکنند. به جای تلاش برای اشغال خانه دی5 با یکی از مهرههای خود، که یک شیوه معمول برای مبارزه با واریانت سیسیلی اسوشنیکوف است، پیتر لکو شروع به اجرای طرح گلر در اوایل بازی و در حرکت 7 کرد
امیدوارم دفعه بعد که حریفتان (در یک وضعیت مشابه مطرح شده در این مباحث) سوراخی در خانه دی5 ایجاد کرد، شما بتوانید از آن روزنه استفاده کامل را بکنید